Gå til indholdet
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os

4. februar 2026

Module 1: Due Diligence – from commitment to action

This is Module 1 of the Academy Programme: Responsible Business Practices  (held in Copenhagen). 

Learn how to move from high-level policies to concrete actions to build your due diligence program.

How can companies ensure that their work on responsible business conduct goes beyond a desk exercise? Many organizations struggle to get off to a strong start when translating international guidelines such as the UNGPs and OECD Guidelines into practice. Through presentations, case studies, and real-life exercises, you will gain insight into how to approach value chain mapping, risk and impact assessments, internal governance and stakeholder engagement – both strategically and operationally.

By the end of this module, you will be able to:

  • Understand and apply the first three steps of the OECD Due Diligence process
  • Identify and prioritize risks within your value chain
  • Draw inspiration from peers
  • Engage relevant stakeholders to strengthen your due diligence approach

Register for the other modules here:

  • Module 2: Buy Smart – Responsible Procurement as a Key Element in Your Due Diligence
    Learn how to move from high-level policies to concrete actions for identifying and prioritizing risks within your organization.
  • Module 3: Deliver Results – From Action to Real Change
    Gain clarity on how your procurement practices can contribute to both supply security and sustainability.

Participants will also be invited to join the  Ethical Business Forum at the end of 2026, a full day dedicated to knowledge sharing, exchanging experiences, and networking with other members working to strengthen efforts in business and human rights and ethical trade. 

Target Audience:
This programme is tailored for sustainability professionals in private companies, industry associations, NGOs, and public authorities working on responsible business conduct and due diligence.

Details: 

  • This module is the first part of a three-day training series. You can choose to take any of the modules individually, or complete the series by attending all three sessions.
    Participants completing the series will receive a Completion Certificate from Ethical Trade Denmark. 
  • This Academy Programme is free for Ethical Trade Denmark members, with no cap on number of participants from the member organisation.
  • Fee for non-members: 9000 DKK
  • The courses are conducted in English.

 

Tilmeld arrangement

Book Event

Form/ticket icon icon
Form/up small icon icon Form/down small icon icon
Tilgængelige pladser Tickets Ubegrænset
The "" ticket is sold out. You can try another ticket or another date.
Total: 0
  • + Tilføj til Google Kalender
  • + Gem i kalender

Praktisk information

Dato:
4. februar 2026
Tidspunkt:
9.00 - 15.00
Adresse:
Etisk Handel Danmark
Tilmeldingsfrist:
1. februar 2026
Deltagere:
Medlemmer
Pris:
Gratis

Få vores nyhedsbrev

Følg med i vores arrangementer, netværk og nyheder.  

Få vores nyhedsbrev

Følg med i vores arrangementer, netværk og nyheder.  

© Etisk Handel Danmark – 2025

Linkedin

Etisk Handel Danmark

Aktiviteter

  • Arrangementer
  • Projekter
  • Netværk
  • Alliancer
  • Akademi

Om os

  • Om organisationen
  • Sekretariatet
  • Bestyrelse
  • Samarbejdspartnere
  • Kontakt os
  • Privatlivspolitik
Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
  • Vælg muligheder
  • Administrer tjenester
  • Administrer {vendor_count} leverandører
  • Læs mere om disse formål
Præferencer
  • {title}
  • {title}
  • {title}