Gå til indholdet
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os

12. november 2026

Modul 3: Få resultaterne i hus – fra indsats til reel forandring (2026)

Dette er Modul 3 i Akademiforløbet: Ansvarlig virksomhedspraksis 

Lær, hvordan du følger op, kommunikerer resultater til jeres vigtigste interessenter og bruger klagemekanismer som et værktøj til prioritering og forbedring.

Hvordan sikrer du, at arbejdet med ansvarlig virksomhedsadfærd ikke stopper ved planlægning og første handlinger? På dette modul får du indsigt i de sidste tre skridt i OECD’s due diligence-proces: løbende opfølgning, troværdig kommunikation og etablering af klagemekanismer og oprejsning. Vi ser også på, hvordan stakeholder engagement kan styrke alle tre skridt – fx ved at inddrage medarbejdere, leverandører og civilsamfundet til at validere indsatsen og give feedback på, om tiltagene faktisk virker.

Efter modulet kan du:

  • Monitorere og vurdere effekten af virksomhedens due diligence-indsatser
  • Kommunikere indsatsen troværdigt uden risiko for greenwashing
  • Udvikle og implementere et effektivt system for klagemekanisme genoprejsning
  • Inddrage relevante stakeholders til at styrke opfølgning, kommunikation og håndtering af klager

Modulet er tredje del af en serie på tre undervisningsdage. Deltagere, der gennemfører alle tre moduler, modtager et diplom under Ethical Business Forum. 

Målgruppe: Forløbet er skræddersyet til bæredygtighedsprofiler i danske virksomheder, brancheforeninger, NGO’er og myndigheder, der arbejder med ansvarlig virksomhedsadfærd og due diligence, samt profiler der ønsker at sikre, at virksomhedens indsatser følges op, kommunikeres troværdigt og forankres via effektive klagemekanismer.

 

Pris: 

Akademi-programmet er gratis for medlemmer af Etisk Handel Danmark – uden begrænsning på antallet af deltagere fra medlemsorganisationen.

Prisen for ikke-medlemmer er 9.000 DKK.

Tilmeld arrangement

Book Event

Form/ticket icon icon
Form/up small icon icon Form/down small icon icon
Tilgængelige pladser Tickets Ubegrænset
The "" ticket is sold out. You can try another ticket or another date.
Total: 0
  • + Tilføj til Google Kalender
  • + Gem i kalender

Praktisk information

Dato:
12. november 2026
Tidspunkt:
9.00 - 15.00
Adresse:
Jylland - nærmere lokation følger
Tilmeldingsfrist:
11. november 2026
Deltagere:
Medlemmer
Pris:
Gratis

Få vores nyhedsbrev

Følg med i vores arrangementer, netværk og nyheder.  

Få vores nyhedsbrev

Følg med i vores arrangementer, netværk og nyheder.  

© Etisk Handel Danmark – 2025

Linkedin

Etisk Handel Danmark

Aktiviteter

  • Arrangementer
  • Projekter
  • Netværk
  • Alliancer
  • Akademi

Om os

  • Om organisationen
  • Sekretariatet
  • Bestyrelse
  • Samarbejdspartnere
  • Kontakt os
  • Privatlivspolitik
Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
  • Vælg muligheder
  • Administrer tjenester
  • Administrer {vendor_count} leverandører
  • Læs mere om disse formål
Præferencer
  • {title}
  • {title}
  • {title}