Gå til indholdet
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder

11. september

Masterclass: ESG og globale værdikæder – bliv klar til fremtidens krav

Denne Masterclass er relevant for medarbejdere på tværs af din organisation, og er rettet både mod eksisterende og nye medlemmer af Etisk Handel Danmark fra virksomheder, civilsamfundet, fagbevægelsen, brancheorganisationer, offentlige institutioner og fonde. Vi anbefaler at I deltager flere fra samme organisation, og gerne på tværs af bæredygtighed, indkøb, kommunikation og ledelse.

Du får svar på følgende spørgsmål:
– Hvorfor er etisk handel mere relevant end nogensinde?
– Hvilke forventninger står I overfor fra kunder, medarbejdere, investorer og lovgivning (CSRD/ESG/ESRS)?
– Hvordan kan I arbejde praksisnært med due diligence, ansvarlig indkøbspraksis, leverandørsamarbejde, verdensmålene og samarbejde på tværs af værdikæden?
– Hvordan kan de 13 principper for etisk handel understøtte jeres arbejde med bæredygtighed?
– Hvorfor er  stakeholder samarbejde vigtigt i jeres arbejde med etisk handel?

Forløbet foregår online og tager udgangspunkt i praktiske guides og materialer, som er udviklet af Etisk Handel Danmark, vores medlemmer og partnere.

Programmet
Vi gennemgår følgende fem metoder, suppleret med inspirerende cases og praktiske øvelser:

  1. Due diligence
    Forstå, hvordan virksomheder kan strukturere arbejdet med at respektere menneskerettigheder og miljø gennem en systematisk proces, der sikrer ansvarlighed i værdikæden.
  2. Verdensmål som kompas
    Verdensmålene giver et fælles sprog og retning for bæredygtig udvikling. Vi viser, hvordan de kan bruges som ramme for arbejdet med etisk handel.
  3. Samarbejde på tværs
    Få indblik i, hvordan samarbejde mellem virksomheder, organisationer og andre interessenter kan være nøglen til at skabe konkrete løsninger på udfordringer i værdikæderne.
  4. Leverandørsamarbejde
    Udforsk, hvordan dialog og tæt samarbejde med leverandører kan hjælpe med at adressere udfordringer og fremme ansvarlig praksis i værdikæden.
  5. Indkøbspraksis
    Lær, hvordan en kritisk gennemgang af egne indkøbsprocesser kan gøre en positiv forskel for mennesker og miljø – og hvordan ændringer i praksis kan være en del af løsningen.

Masterclass er kun for medlemmer, og er gratis. Vi anbefaler, at I deltager flere fra samme organisation, og gerne på tværs af bæredygtighed, indkøb, kommunikation og ledelse.

Målgruppe: Virksomheder, civilsamfundet, fagbevægelsen, brancheorganisationer, offentlige institutioner og fonde.

For mere information: Kontakt Janine Dortmundt på jd@etiskhandel.dk

Tilmeld arrangement

Book Event

Form/ticket icon icon
Form/up small icon icon Form/down small icon icon
Tilgængelige pladser Tickets Ubegrænset
The "" ticket is sold out. You can try another ticket or another date.
Total: 0
  • + Tilføj til Google Kalender
  • + iCal / Outlook eksport

Praktisk information

Dato:
11. september
Tidspunkt:
10.00 - 12.15
Adresse:
Online
Tilmeldingsfrist:
10. september
Deltagere:
Kun for medlemmer
Pris:
Gratis

Få vores nyhedsbrev

Følg med i vores arrangementer, netværk og nyheder.  

Få vores nyhedsbrev

Følg med i vores arrangementer, netværk og nyheder.  

© Etisk Handel Danmark – 2025

Linkedin

Etisk Handel Danmark

Aktiviteter

  • Arrangementer
  • Projekter
  • Netværk
  • Alliancer
  • Akademi

Om os

  • Om organisationen
  • Sekretariatet
  • Bestyrelse
  • Samarbejdspartnere
  • Kontakt os
  • Privatlivspolitik
Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Administrer tjenester Administrer {vendor_count} leverandører Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}