Gå til indholdet
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder

18. marts 2025

Stakeholder-møde om EU’s omnibus og ændringer i bæredygtighedslovgivningen

Kun for medlemmer:

Vi glæder os til gensyn, når vi i Etisk Handel Danmark d. 18. marts holder arrangementet ‘Stakeholder-møde om EU’s omnibus og ændringer i bæredygtighedslovgivningen’.

Hvorfor er Omnibussen vigtig?

Den igangværende EU-proces har stor betydning for bæredygtighedsarbejdet og skaber usikkerhed i ESG-landskabet. Samtidig påvirker den generelt urolige globale situation værdikæderne, og gør det sværere at drive forretning.

Til arrangementet stiller vi skarpt på Omnibussen og diskuterer, hvordan vi som medlemmer bedst navigerer i en politisk proces med mange ubekendte. Fokus er, hvordan vi fastholder de høje ambitioner – sideløbende med ønsket om at reducere de administrative byrder.

Lad os rykke sammen i (Omni)bussen og drøfte perspektiverne blandt medlemmerne. Og ikke mindst minde hinanden om, at det er ekstra vigtigt at stå fast på bæredygtighed i krisetid. På den måde finder vi i fællesskab inspirationen til at klø på.

 Hvad får du?

  • En status på Omnibus-processen – og indblik i forventningerne til dens udfald.
  • Mulighed for at høre, hvordan andre aktører påvirkes.
  • Inspiration til, hvordan arbejdet med bæredygtige værdikæder sikres.
  • Viden om de foreløbige erfaringer med at rapportere på EU-lovgivningen.

 Hvem kan du møde?

På dagen samler vi de mange gode kræfter i medlemsskaren, og du får spændende ekspertindspark til det videre arbejde. Mere info følger.

Praktisk information

  • Tid: 18. marts kl. 13-15:00
  • Sted: Brøstes Gård, Overgaden Oven Vandet 10, 1415 København
  • Facilitator: Sarah Dieckmann

Kontakt rådgiver Neel Gammelgård for mere info: ng@etiskhandel.dk

Læs også nyheden ‘Omnibussen kører, men hvad betyder den for dig?‘

Tilmeld arrangement

  • + Tilføj til Google Kalender
  • + iCal / Outlook eksport

Praktisk information

Dato:
18. marts 2025
Tidspunkt:
13.00 - 15.00
Adresse:
Brøstes Gård, Overgaden Oven Vandet 10, 1415 København
Tilmeldingsfrist:
17. marts 2025
Deltagere:
Kun for medlemmer
Pris:
Gratis

Få vores nyhedsbrev

Følg med i vores arrangementer, netværk og nyheder.  

Få vores nyhedsbrev

Følg med i vores arrangementer, netværk og nyheder.  

© Etisk Handel Danmark – 2025

Linkedin

Etisk Handel Danmark

Aktiviteter

  • Arrangementer
  • Projekter
  • Netværk
  • Alliancer
  • Akademi

Om os

  • Om organisationen
  • Sekretariatet
  • Bestyrelse
  • Samarbejdspartnere
  • Kontakt os
  • Privatlivspolitik
Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Administrer tjenester Administrer {vendor_count} leverandører Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}