Gå til indholdet
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os

26. november 2024

Træning i: Ansvarlig indkøbspraksis – fra indkøb til impact (online)

På denne træning lærer deltagerne, hvordan indkøbspraksis kan påvirke arbejdere i værdikæden i positiv eller negativ retning. Vi ser på, hvordan ansvarlige indkøbsbeslutninger kan forbedre arbejdsforhold, mindske risici og sikre overholdelse af lovgivning.

Denne tre-timers træning i ansvarlig indkøbspraksis inkluderer praksisnære cases og øvelser. Vi bruger værktøjet Common Framework for Responsible Purchasing Practices som kompas til at udfolde fem principper indenfor ansvarlig indkøbspraksis:

Princip 1: Integration og rapportering
Princip 2: Ligeværdigt partnerskab
Princip 3: Samarbejde om produktionsplanlægning
Princip 4: Fair betalingsbetingelser
Princip 5: Bæredygtig prissætning

Deltagerne vil desuden få indblik i, hvordan virksomheder kan evaluere deres indkøbspraksis gennem en anonym spørgeskemavurdering. Derudover får de konkrete råd til at tage de første skridt mod at blive en mere ansvarlig virksomhed, der træffer indkøbsbeslutninger, som fremmer ordentlige arbejdsforhold i værdikæden.

Det får du

  • En dybere forståelse for de potentielle risici for især arbejderne i værdikæden, når fokus på ansvarlighed i indkøbsprocessen ikke prioriteres højt nok.
  • Et indblik i, hvordan ansvarlig indkøbspraksis kan minimere sociale og miljømæssige risici i værdikæden og dermed spille en vigtig rolle i overholdelse af kommende lovgivning.
  • Indsigt i, hvordan vi sikrer, at ansvarlige indkøbsprincipper forankres i hele organisationen fra indkøbsassistent til topledelse.
  • Konkrete værktøjer der sikrer, at ansvarlige indkøbsprincipper forankres i hele organisationen fra indkøbsassistent til topledelse.
  • Praktisk inspiration til at komme i gang med at arbejde med ansvarlig indkøbspraksis.

Kontaktperson

Det er desværre ikke muligt for uafhængige konsulenter at deltage i dette kursus.
For mere information, kontakt Mie Tingsager Nielsen på mt@etiskhandel.dk

Pris: Gratis for medlemmer, 2500 DKK for ikke-medlemmer. 

 

Tilmeld arrangement

  • + Tilføj til Google Kalender
  • + iCal / Outlook eksport

Praktisk information

Dato:
26. november 2024
Tidspunkt:
Kl. 11.00 - 14.00
Adresse:
Online
Tilmeldingsfrist:
25. november 2024
Deltagere:
Designere, Indkøbere, CSR-, logistik- og supply chain-profiler
Pris:
Gratis for medlemmer, 2500 DKK for ikke-medlemmer

Få vores nyhedsbrev

Følg med i vores arrangementer, netværk og nyheder.  

Få vores nyhedsbrev

Følg med i vores arrangementer, netværk og nyheder.  

© Etisk Handel Danmark – 2025

Linkedin

Etisk Handel Danmark

Aktiviteter

  • Arrangementer
  • Projekter
  • Netværk
  • Alliancer
  • Akademi

Om os

  • Om organisationen
  • Sekretariatet
  • Bestyrelse
  • Samarbejdspartnere
  • Kontakt os
  • Privatlivspolitik
Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Administrer tjenester Administrer {vendor_count} leverandører Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}