Gå til indholdet
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os

30. april 2025

Greenwashing: Troværdig eller vildledende? Sådan gør du din kommunikation skudsikker

Husker I jeres kommunikative due diligence, når I markedsfører jer selv og jeres produkter?  

Greenwashing fylder i tiltagende grad i vores kollektive bevidsthed, og med tiltagende kriser, skærpede lovkrav og øget opmærksomhed fra forbrugere, myndigheder og NGO’er, er det vigtigere end nogensinde før at have styr på, hvad man må og ikke må. 

Derfor inviterer vi hos Etisk Handel Danmark til et webinar d. 30. April, hvor du får indblik i aktuelle regler og praktiske eksempler på, hvordan du kan efterprøve og præcisere jeres kommunikation. 

Forbrugerrådet Tænk giver et indblik i deres arbejde mod greenwashing og Forbrugerombudsmanden giver et oplæg fokuseret på dokumentation og miljø- og klimaaspekter. 

Til sidst fortæller anti-greenwashing specialist Tanja Gotthardsen fra Continual hvordan virksomheder kan arbejde systematisk med at undgå greenwashing, hvilke faldgruber anmelderne typisk peger på, samt hvordan man kan kommunikere visioner og målsætninger uden at risikere vildledning. 

Oplægsholdere

  • Tanja Gotthardsen, Anti-greenwashing specialist, Continual 
  • Marie Frank-Nielsen, Seniorjurist, Forbrugerrådet Tænk 
  • Christian Poll, Chefkonsulent, Forbrugerombudsmanden 

Målgruppe 

Webinaret er relevant for virksomheder, der ønsker at kommunikere deres sociale og miljømæssige indsatser, og henvender sig til ansatte på tværs af afdelinger, dog særligt salg-/marketing-, compliance- og CSR-afdelinger. Det er åbent for alle interesserede, såvel medlemmer som ikke-medlemmer af Etisk Handel Danmark. 

Du får:

  • En grundlæggende forståelse for forbrugerombudsmandens regler for miljømæssige og etiske påstande i markedsføringen  
  • Viden om reglerne og myndighedernes vurdering af greenwashing
  • Inspiration til, hvordan kommunikation kan indgå i jeres due diligence indsats
  • Indblik i, hvordan Etisk Handel Danmark understøtter virksomheder i at arbejde systematisk med due diligence 

Tilmeld arrangement

  • + Tilføj til Google Kalender
  • + iCal / Outlook eksport

Praktisk information

Dato:
30. april 2025
Tidspunkt:
09.30 - 11.00
Adresse:
Online
Tilmeldingsfrist:
29. april 2025
Deltagere:
Åbent for alle
Pris:
Gratis

Få vores nyhedsbrev

Følg med i vores arrangementer, netværk og nyheder.  

Få vores nyhedsbrev

Følg med i vores arrangementer, netværk og nyheder.  

© Etisk Handel Danmark – 2025

Linkedin

Etisk Handel Danmark

Aktiviteter

  • Arrangementer
  • Projekter
  • Netværk
  • Alliancer
  • Akademi

Om os

  • Om organisationen
  • Sekretariatet
  • Bestyrelse
  • Samarbejdspartnere
  • Kontakt os
  • Privatlivspolitik
Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Administrer tjenester Administrer {vendor_count} leverandører Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}