Gå til indholdet
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder

Leverandørsamarbejde & Ansvarlig Indkøbspraksis

Et godt leverandørsamarbejde og ansvarlig indkøbspraksis er altafgørende for at nå bæredygtighedsmål, fordi det sikrer, at alle led i værdikæden arbejder mod fælles standarder for miljømæssig og social ansvarlighed. Ved at samarbejde tæt med leverandører kan virksomheder overvåge og forbedre arbejdsforhold, reducere miljøpåvirkning og fremme bæredygtige praksisser, hvilket er essentielt for at opnå langvarige og effektive bæredygtighedsresultater.

Centrale ressourcer

Afskovning
Guide

How to write a supplier code

How to write a supplier code, er en guide til virksomheder, som hjælper dem med at formulere og implementere en supplier code, der skal sikre at leverandører overholder aftaler i ...
Due Diligence
Indsigt

Sourcing Hub Country Risk Profiles

Preferred by Nature’s Sourcing Hub er et nemt og brugbart værktøj, der giver jer et overblik over, hvilke risici der kan være i jeres forsyningskæder. Sådan gør du: udvælge den ...
Arbejdstagerrettigheder
Guide

Road map on living wages

Road map on living wages er en overskuelig 5 step guide, der hjælper dig med at identificere niveauet for en leveløn i en given kontekst i din værdikæde og analysen ...
Ansvarlig indkøbspraksis
Guide

Brand Guidance for Responsible Sourcing Dialogue

Det får du: Grundig forklaring af konceptet sourcing dialog og vigtigheden af denne, samt forståelse for hvad ansvarligt indkøb indebærer.Værktøjer til ansvarlig sourcing dialog, som forbedrer og styrker virksomheders indkøbspraksis ...
Ansvarlig sourcing
Indsigt

Five Principles of Responsible Purchasing

Det får du: Vejledning til hvordan virksomheder kan opnå en bedre og mere ansvarlig indkøbspraksis.Forståelse for hvordan man som virksomhed kan styrke forretningsrelationer og sikre sig langsigtet samarbejde med leverandører.Indblik ...
Ansvarlig indkøbspraksis
Indsigt

Better Buying – Index Report 2023

Det får du: Key takeaways og statistik fra Better Buyings undersøgelser.Indblik i forholdet mellem indkøbere og leverandører, samt deres aktuelle situationer og udfordringer.Adgang til data og information, der kan forbedre ...
Arbejdsforhold
Indsigt

Der er blod på dit tøj, Julie

Det får du:– En forståelse af arbejdsforholdene i tekstilindustrien samt ulykken på Rana Plaza.– Indblik i det etiske ansvar hos både forbrugere, virksomheder og politikere.– Indsigt i løsninger og dilemmaer ...
« Forrige 1 2

Flere guides og redskaber

Sorry, we couldn't find any posts. Please try a different search.

Guide

De6skridt – due diligence for ansvarlig virksomhedspraksis

Guiden De6skridt hjælper jer på rette spor til at implementere due diligence i jeres virksomhed. Med denne guide kan I...

Lovgivning og retningslinjer

FN’s Vejledende Principper for Menneskerettigheder og Erhvervsliv

FN´s vejledende principper hjælper jer til at forstå, hvad det kræver at respektere menneskerettigheder i jeres værdikæde. Principperne bygger på...

Guide

Getting it Right – A human rights due diligence guide

Getting it right giver danske mode- og tekstilvirksomheder overblik over risiko for negativ påvirkning på i deres værdikæde, og forslag...

Guide

Gender equality and the right to health

Gender equality and the right to health, er en guideline til virksomheder, som hjælper dem med at sætte fokus på...

Få vores nyhedsbrev

Følg med i vores arrangementer, netværk og nyheder.  

© Etisk Handel Danmark – 2025

Linkedin

Etisk Handel Danmark

Aktiviteter

  • Arrangementer
  • Projekter
  • Netværk
  • Alliancer
  • Akademi

Om os

  • Om organisationen
  • Sekretariatet
  • Bestyrelse
  • Samarbejdspartnere
  • Kontakt os
  • Privatlivspolitik
Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Administrer tjenester Administrer {vendor_count} leverandører Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}