Gå til indholdet
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os

Barselsvikariat: Kommunikationsansvarlig med interesse for bæredygtighed

Er du en skarp kommunikatør, og drømmer du om at bruge dine evner til at gøre en forskel for en mere bæredygtig verden? Vi søger en struktureret og velskrivende barselsvikar med erfaring inden for presse- og kommunikationsarbejde til et 1-årigt vikariat.

Du vil som kommunikationsansvarlig være en central del af vores team og stå for at formidle alt fra agendaer i den brede offentlighed til nyheder og praktisk information til vores medlemmer.

Etisk Handel Danmark er en medlemsorganisation, der samler alle de vigtigste aktører i Danmark for at styrke samarbejdet om ansvarlig handel og bæredygtige, globale værdikæder. Det vil fx være inden for ansvarlig import af fødevarer, mode- og tekstil, landbrugsvarer, elektronik og energi. Vi arbejder med missionsdrevne alliancer, videncenter, events og indsatser for positiv forandring på tværs af sektorer og brancher.

Vi er et lille sekretariat, hvor ingen opgaver er for store eller for små, og medarbejderne løfter hver især en central del af organisationens opgaver. Derfor har vi brug for, at du kan arbejde selvstændigt, eksekvere og sikre fremdrift.

Din arbejdsopgaver vil være at:

  • Planlægning og eksekvering af kommunikation, kampagner og formidlingsopgaver – herunder vores Årskonference, årsberetning og medlemsstrategi
  • Udformning og distribution af tekster og visuelle elementer til web og LinkedIn
  • Pressearbejde i samspil med organisationens direktør og rådgivere
  • Varetagelse og løbende opdatering af Etisk Handel Danmarks hjemmeside i samarbejde med vores studentermedhjælper samt nyhedsbrev

Derudover bidrager du bl.a. til organisationens arbejde gennem:

  • løbende sparring med kolleger
  • overvejelser omkring prioritering af nyheder i vores nyhedsflow
  • dialog og indhentning af viden og nyhedshistorier fra rådgivere og medlemmer

Din profil:

Du har 2-7 års erfaring fra en lignende stilling i en virksomhed, forening eller medlemsorganisation. Du driver dine egne ansvarsområder selvstændigt og er i stand til at træffe beslutninger. Opgaverne er mange og forskellige. Nogle løser du selvstændigt og alene. Andre løser du i samarbejde med top engagerede kolleger.

Den ideelle kandidat:

  • Har kommunikationsfagligheden på plads, dvs. mestrer en bred vifte af kommunikationsopgaver som presse, SoMe, kampagner, nyhedsbrev, udvikling af formater og koncepter – også visuelt
  • Er god til at navigere blandt forskellige stakeholders, dagsordner og interesser og rådgive om presse
  • Har flair for grafisk design (Canva) og programmerne Mailchimp og WordPress
  • Er proaktiv og har en struktureret tilgang til at organisere dit arbejde og til at løse de problemer og udfordringer som du møder på din vej
  • Interesserer sig for arbejdet med bæredygtighed ansvarlig virksomhedspraksis i virksomheder, organisationer, offentlige institutioner og fonde

Derfor skal du blive en del af teamet:

  • Du får et unikt indblik i maskinrummet i virksomheders og organisationers arbejde med bæredygtighed og samfundsansvar
  • Du får mulighed for at arbejde inden for et felt i rivende udvikling sammen med dygtige og erfarne kollegaer
  • Du får et stort ansvar og mulighed for at sætte eget præg på jobbet og opgaveløsningen
  • Du bliver en del af et internationalt orienteret team på 12 personer, som sætter pris på fælles frokost, samarbejde og en god stemning. Og så er vi gode til at fejre succeserne
  • Du får en plads på kontoret i smukke omgivelser i hjertet af Christianshavn tæt på metro og kanalerne. Om sommeren tager vi frokosten under armen og tager et dyp i kanalen

Sådan søger du:

Stillingen er på 37 timer eller 32 timer med start 1. november eller senest 1. december 2023. Stillingen er tidsbegrænset på 12 måneder.

Send os din ansøgning og CV til ncb@etiskhandel.dk.

Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Lotte Frøjk Knudsen, kommunikationsansvarlig på lfk@etiskhandel.dk og tlf. 2945 2501 eller Nanna Callisen Bang, direktør på tlf. 3120 1324.

Der er ansøgningsfrist d. 20. oktober kl. 12.00. 1. samtale afholdes 24-25. oktober og 2. samtale afholdes d. 27. oktober. Bemærk, vi indkalder løbende til samtale og ansætter, når den rette kandidat er fundet.

Vi betragter mangfoldighed som et aktiv og menneskers forskellighed som en væsentlig ressource i vores udvikling. Derfor opfordres alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, race, seksuel orientering, religion og etnisk baggrund til at søge stillingen.

Få vores nyhedsbrev

Følg med i vores arrangementer, netværk og nyheder.  

© Etisk Handel Danmark – 2025

Linkedin

Etisk Handel Danmark

Aktiviteter

  • Arrangementer
  • Projekter
  • Netværk
  • Alliancer
  • Akademi

Om os

  • Om organisationen
  • Sekretariatet
  • Bestyrelse
  • Samarbejdspartnere
  • Kontakt os
  • Privatlivspolitik
Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Administrer tjenester Administrer {vendor_count} leverandører Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}