Gå til indholdet
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder

30. august

Kaffealliancen: Mod en fælles vision og forpligtelser

Vi har i dag samme kaffepris som for 25 år siden. Bønderne blevet fattigere og kaffeproduktionen er i den grad truet af klimaforandringer og skovrydning. Derfor skal vi rykke hurtigere end nogensinde.

Til dette møde skal vi arbejde på en samarbejdsmodel, der skaber impact. I en alliance handler det om at blive enig om en fælles vision, som går ud over de enkelte virksomheders og organisationers indsatser. Til mødet skal vi derfor bringe alle ideer på bordet til en fælles vision og forpligtelser for kaffesamarbejdet. Vi skal dele viden og inspirere hinanden – for vi skal omstille kaffeindustrien nu!!

Ved det første møde inden sommeren blev vi klogere på de mange komplekse problemer, skrev vores fremtidsdrømme ned og talte om muligheder for samarbejde.  Vi satte fokus på klimaændringer, afskovning, bedre priser og jobs, gennemsigtighed og ikke mindst at skabe merværdi og leveløn for kaffeproducenterne.

Program og deltagerliste følger.

Nysgerrig?

Hvis du vil høre mere om mødet eller Etisk Handel Danmarks planer om etablering af en dansk kaffealliance, så skriv til Janine Dortmundt på jd@etiskhandel.dk

Baggrund

Inden sommer mødtes 25 ambitiøse aktører fra kaffebranchen, NGO’er, forbruger- og erhvervsorganisationer, forskere og offentlige indkøbere om kaffens fremtid. Mødet var startskuddet til et forpligtende samarbejde i form af en dansk ’kaffealliance’ som skal bidrage til en fælles omstilling i kaffeindustrien, til gavn for kloden og kaffeproducenterne. Kaffealliancen forventes at blive lanceret inden udgangen af 2022.

  • + Tilføj til Google Kalender
  • + iCal / Outlook eksport

Praktisk information

Dato:
30. august
Tidspunkt:
13:30 - 16:00
Adresse:
Overgaden Oven Vandet 10, København K
Tilmeldingsfrist:
29. august
Deltagere:
Interesseret? Kontakt Janine Dortmundt
Pris:
Gratis

Få vores nyhedsbrev

Følg med i vores arrangementer, netværk og nyheder.  

© Etisk Handel Danmark – 2025

Linkedin

Etisk Handel Danmark

Aktiviteter

  • Arrangementer
  • Projekter
  • Netværk
  • Alliancer
  • Akademi

Om os

  • Om organisationen
  • Sekretariatet
  • Bestyrelse
  • Samarbejdspartnere
  • Kontakt os
  • Privatlivspolitik
Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Administrer tjenester Administrer {vendor_count} leverandører Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}