7. september
Morgenbriefing: Kommunikér ansvarligt og undgå greenwashing
Bruger I ord som “bæredygtig”, “miljøvenlig” eller “klimavenlig” i jeres kommunikation og markedsføring?
Så er der risiko for, at I trods gode intentioner kommer til at vildlede og dermed kan blive anklaget for greenwashing.
Det kan være svært at navigere i lovkrav og vejledninger på området, men det er vigtigt, at I har styr på reglerne for ansvarlig forbrugerformidling således at I ikke kommer på kant med lovgivningen. Problemet opstår typisk, når kommunikationen er uklar eller dokumentation mangler. Ifølge markedsføringslovens afsnit om miljømæssige og etiske udsagn skal bæredygtighedspåstande nemlig kunne begrundes og dokumenteres.
Oplægsholdere
- Stine Vuholm fra Forbrugerrådet Tænk om greenwashing med fokus på fødevareområdet,
- Tanja Gotthardsen fra Continual om praksisnære råd til mere ansvarlig forbrugerformidling.
Det får du:
- Viden om hvordan du kan kommunikere ansvarligt om dine bæredygtighedsindsatser
- Viden om hvordan du via kommunikation får høstet værdien af dit arbejde på en ansvarlig måde
Morgenbriefingen er gratis og åben for alle.
Morgenbriefingen er lukket for tilmeldinger, kontakt Casper for venteliste.
Er du medlem af Etisk Handel Danmark vil det også være muligt at se morgenbriefing online.
Praktisk information
Mød talerne
Tanja Gotthardsen
Stine Vuholm
Tilmeld arrangement
Få vores nyhedsbrev
Følg med i vores arrangementer, netværk og nyheder.