Gå til indholdet
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder

29. marts

Webinar: Biodiversitet i globale værdikæder

I december 2022 tiltrådte verdens ledere aftalen ‘Global Biodiversity Framework’ på topmødet for biodiversitet i Canada. De har gennem aftalen bundet sig til samlet at arbejde for at stoppe tabet af biodiversitet og genoprette tabet senest i 2030. Ifølge World Economic Forum kan halvdelen af verdens BNP være i fare, hvis ikke vi får vendt udviklingen i løbet af de næste 8 år.

Virksomheder er dermed dybt afhængige af naturen, specielt dem der er tæt forbundet til den i form af landbrug, fiskeri m.m. Men hvordan integrerer man som virksomhed hensyn til biodiversitet i sin produktion og værdikæde?

Det stiller vi skarpt på i dette webinar, hvor vi hører om konkrete erfaringer med at integrere biodiversitet fra danske virksomheder, og om hvordan man kan analysere og måle biodiversitet risici i sin værdikæde, så man som virksomhed kan begynde at handle på det.

 

Program:

14:00-14:05  Velkomst ved Nanna Callisen Bang, Direktør i Etisk Handel Danmark og Morten Fauerby Thomsen, Rådgiver i Etisk Handel Danmark

14:05-14:15  Hvad er omfanget af biodiversitetskrisen og hvorfor er det vigtigt for virksomheder?

  • Jarl Krausing, International chef, Concito.

14:15-15:00 Eksempler på integration af biodiversitet i værdikæden

  • Sebastian Nielsen, Direktør, Slow Forest Coffee
  • Patricia Bech, Sustainability specialist, Neutral

15:00-15:15 Hvordan kommer man i gang med at integrere hensynet til biodiversitet?

  • Anne Schärfe, Senior Corporate Partnerships Manager, WWF

15:15-15:30 Afsluttende spørgsmål/svar

Tilmeld arrangement

  • + Tilføj til Google Kalender
  • + iCal / Outlook eksport

Praktisk information

Dato:
29. marts
Tidspunkt:
Kl. 14:00 - 15.30
Adresse:
Online
Tilmeldingsfrist:
28. marts
Deltagere:
Åbent for alle
Pris:
Gratis

Få vores nyhedsbrev

Følg med i vores arrangementer, netværk og nyheder.  

Få vores nyhedsbrev

Følg med i vores arrangementer, netværk og nyheder.  

© Etisk Handel Danmark – 2025

Linkedin

Etisk Handel Danmark

Aktiviteter

  • Arrangementer
  • Projekter
  • Netværk
  • Alliancer
  • Akademi

Om os

  • Om organisationen
  • Sekretariatet
  • Bestyrelse
  • Samarbejdspartnere
  • Kontakt os
  • Privatlivspolitik
Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Administrer tjenester Administrer {vendor_count} leverandører Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}