14. april
Webinar: Klimakrav i leverandørkæden
Hvordan reducerer danske virksomheder klimaaftrykket i deres leverandørkæder?
Vores forbrug af fødevarer påvirker klimaet hele vejen ned igennem værdikæden, ligefra dyrkning af afgrøder til produktion, emballering, transport og salg. Som detailhandel eller hotel og restaurant, står man isoleret set for en meget lille del af klimabelastningen. Skal vi reducere det samlede klimafodaftryk for de fødevarer vi enten køber i supermarkedet eller indtager på restauranten, er der brug for aktive og forpligtende samarbejder i hele værdikæden. Men hvem skal betale for den grønne omstilling, og hvordan forholder leverandører sig til de nye markedskrav?
Med eksempler fra fødevarebranchen sætter webinaret fokus på hvordan man i både detailhandlen og hotelbranchen er begyndt at stille klimakrav til sine leverandører, og støtte dem i en grøn omstillingsproces. Vi hører også fra leverandører, om hvordan de ser de øgede forventninger på klimaområdet, og hvilke udfordringer og muligheder de oplever.
Program:
- Velkommen v. Nanna Callisen Bang og Morten Fauerby Thomsen, Etisk Handel Danmark
- COOP’s arbejde med at reducere klimabelastningen i deres leverandørkæder v. Jonas Engberg, Klimachef, COOP. Deres klimastrategi blev i 2021 godkendt af Science Based Target og indebærer, ud over et sigte mod klimapositive driftsaktiviteter i 2030, blandt andet fremtidige krav om klimaplaner fra alle deres leverandører.
- Sinatur Hotel & Konferences rejse mod at blive CO2 positiv i samarbejde med deres leverandører v. Claus Nielsen, Direktør, Sinatur Hotel. Sinatur Hotel vandt i år prisen som Verdens Bedste Indkøber 2022 og er den første hotelkæde i norden til at blive B Corp certificeret.
- Et leverandør perspektiv på de nye markedskrav og hvordan de arbejder med dem fra Dansk Cater v. Jan Kristensen, Development Manager / Forretningsudvikling, Dansk Cater A/S.
- Spørgsmål & svar
Tilmeld arrangement
Praktisk information
Få vores nyhedsbrev
Følg med i vores arrangementer, netværk og nyheder.