Gå til indholdet
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Videncenter
    • Besøg Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
    • Om Videncenter for Bæredygtige Værdikæder
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Aktiviteter
    • Arrangementer
    • Projekter
    • Netværk
    • Alliancer
    • Akademi
  • Hvad er etisk handel?
    • 13 principper
    • Leverandørsamarbejde
    • Due diligence
    • Indkøbspraksis
    • Samarbejde på tværs
    • Verdensmålene
  • Vær med
    • Bliv medlem
    • Medlemmer
  • Om os
    • Om organisationen
    • Sekretariatet
    • Bestyrelse
    • Samarbejdspartnere
    • Strategi
    • Politik
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os

11. marts 2024

Workshop: How to engage with stakeholders in human rights and environmental due diligence

Join us on March 11, where Ethical Trade Denmark and Danish Industry invites you to an afternoon workshop in collaboration with DanChurchAid, Amnesty International  and IWGIA, focusing on meaningful stakeholder engagement in the context of human rights and environmental due diligence

The new legislations CSRD and CSDDD require companies to conduct Human Rights and Environmental Due Diligence and international guidelines emphasize the need for engaging stakeholders in meaningful due diligence practices. There is a need to work closer with stakeholders and be able to document the process and actions made to address actual and potential risks and violations. While many companies already engage with affected rights-holders and relevant civil society, there is a strong need and demand for further information on how to identify needs, design and plan due diligence activities that create value for both the company and stakeholders.

This workshop will focus on “how-to” get started and/or improve processes to enable more meaningful stakeholder engagements. We will convene Danish businesses from the SME and MNC segment with key stakeholders from other sectors, including civil society for a joint discussion of best practices. Moreover, we will invite actors to share practical case examples as inspiration for dialogue and joint actions. We encourage all participants to share their experiences to create an insightful and open dialogue in the workshop.

In the workshop you can look forward to the following:

• Introduction to stakeholder engagement in the context of due diligence, the CSRD and the CSDDD.
• Presentation of relevant tools to get started.
• Workshop session on how to identify and prioritize stakeholders and plan and conduct engagement.
• Practical case examples from companies and NGOs.
• Discussion on best practices – perspectives from both stakeholder’s representatives and companies.
• Joint take-aways and learnings – and what are the next steps.

The event is reserved for members of Ethical Trade Denmark or Danish Industry.

Are you interested in participating, but not a member of Ethical Trade Denmark or Danish Industry yet?
Then please contact Sarah Dieckmann at sd@etiskhandel.dk / Mobile: 44129861

You can also read more about us here: https://etiskhandel.dk/om-os/about-the-organisation/

 

Tilmeld arrangement

  • + Tilføj til Google Kalender
  • + iCal / Outlook eksport

Praktisk information

Dato:
11. marts 2024
Tidspunkt:
Kl. 13.00 - 16.00
Adresse:
Danish Industry. Industriens Hus, H. C. Andersens Blvd. 18, 1553 København
Tilmeldingsfrist:
8. marts
Deltagere:
Members only
Pris:

Få vores nyhedsbrev

Følg med i vores arrangementer, netværk og nyheder.  

Få vores nyhedsbrev

Følg med i vores arrangementer, netværk og nyheder.  

© Etisk Handel Danmark – 2025

Linkedin

Etisk Handel Danmark

Aktiviteter

  • Arrangementer
  • Projekter
  • Netværk
  • Alliancer
  • Akademi

Om os

  • Om organisationen
  • Sekretariatet
  • Bestyrelse
  • Samarbejdspartnere
  • Kontakt os
  • Privatlivspolitik
Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Administrer tjenester Administrer {vendor_count} leverandører Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}